Opublikowano:
REGULAMIN INTERNETOWEJ SPRZEDAŻY
ASORTYMENTU
Przedsiębiorstwa Grzegorz Gruszka
„Gruszka”
www.gruszka.biz
§ 1.
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
1.Niniejszy
regulamin („Regulamin”) określa prawa i obowiązki stron oraz warunki zakupów i
rezerwacji towaru w sklepie internetowym "www.bruszka.biz" („Sklep
internetowy”) będącym własnością Grzegorza Gruszki, prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą Grzegorz Gruszka „Gruszka” („Sprzedawca”), z siedzibą
zakładu głównego w Kostomłotach Drugich przy ul. Kieleckiej 26 A, 26-085
Miedziana Góra (Sklep fizyczny) w szczególności zasady dokonywania rejestracji klientów („Klient”) i zawierania umów sprzedaży
(„Umowa”) przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.
2.Sprzedawca
świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące usługi:
a)umożliwienie
Klientom dokonywania rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej
www.gruszka.biz produktów jakie dostępne są w asortymencie Sprzedawcy a
następnie dokonanie jego odbioru na własny koszt i ryzyko z siedziby Sklepu
fizycznego Sprzedawcy mieszczącego się w Kostomłotach Drugich przy ul.
Kieleckiej 26 A, 26-085 Miedziana Góra w godzinach otwarcia sklepu oraz po
wcześniejszym telefonicznym potwierdzeniu odbioru zamówienia z pracownikiem
Sprzedawcy;
b)umożliwienie
Klientom dokonywania rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej
www.gruszka.biz produktów znajdujących się w ofercie Sprzedawcy lecz z przyczyn
od niego niezależnych czasowo niedostępnych w jego magazynie. Opcja „powiadom o
dostępności” wygenerowana automatycznie przez system poinformuje Klienta o
możliwości złożenia zamówienia w chwili pojawienia się produktu w magazynie
Sprzedawcy;
c)umożliwienie
Klientom składania zamówień dotyczących produktów dostępnych w Sklepie
internetowym i zawierania umów sprzedaży przy wykorzystaniu środków
porozumiewania się na odległość;
d)udzielanie
Klientom informacji o produktach dostępnych w Sklepie internetowym. Dane kontaktowe do Sprzedawcy znajdują się na stronie internetowej www.gruszka.biz w
zakładce „Kontakt:”.
3.Regulamin
obowiązuje również Klientów, którzy dokonali zamówień lub rezerwacji towaru za
pośrednictwem: strony internetowej, e-mailowo lub telefonicznie niezależnie od
tego czy dokonali rejestracji swoich danych na stronie internetowej.
4.Klienci
i/lub Klienci Sklepu fizycznego posiadają dostęp do wybranych usług oferowanych
za pośrednictwem Sklepu internetowego, niezależnie od tego czy dokonali
rejestracji swoich danych na stronie internetowej.
5.Korzystanie
z serwisu Sklepu internetowego możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez
system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych
wymagań technicznych:
a) Internet
Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i
Cookies lub Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą
appletów Javy, JavaScript i Cookies;
b) minimalna
rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli.
6. Sprzedawca
wykorzystuje pliki typu Cookie w celu gromadzenia informacji związanych z
korzystaniem z serwisu Sklepu internetowego przez Klienta w celu:
a)utrzymania
sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej
podstronie serwisu Sklepu internetowego ponownie wpisywać hasła do swojego
konta;
b)dostosowania
serwisu Sklepu fizycznego do potrzeb Klientów i/lub Klientów Sklepu fizycznego;
c)tworzenia
statystyk oglądalności podstron www.gruszka.biz.
7.Prawa
wyłączne do treści udostępnianych w ramach usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu internetowego, w szczególności prawa autorskie, nazwa Sklepu fizycznego,
znaki towarowe Sprzedawcy oraz producentów towarów znajdujących się w asortymencie
Sprzedawcy, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa
w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub
podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
8.Klienci
mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie drogą e-mailową, przesyłając
prośbę o jego udostępnienie na adres mailowy sklep@gruszka.biz oraz
nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku)
zamieszczonego na stronie głównej Sklepu www.gruszka.biz w zakładce „Regulamin”
oraz sporządzić jego wydruk.
9.Klientem
może być wyłącznie osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej
16 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia,
wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, a
także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której
przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza
dokonać zamówienia lub rezerwacji lub korzysta z innych usług Sklepu
internetowego.
10.Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), a także reguluje warunki zawierania Umów sprzedaży w Sklepie internetowym.
11.Regulamin
ma zastosowanie w przypadku złożenia przez Klienta, będącego konsumentem w
rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z
1964 r. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.) oferty zawarcia Umowy przy wykorzystaniu środków
komunikowania się na odległość.
§ 2.
WARUNKI
KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO www.bruszka.biz
REJESTRACJA
1.Sprzedawca
zobowiązuje się do świadczenia usług w zakresie i na warunkach określonych w
Regulaminie.
2.Umowa o
świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą skutecznego
wypełnienia i zaakceptowania przez Klienta formularza rejestracyjnego albo
każdorazowo z chwilą korzystania przez Klienta ze Sklepu internetowego (w
przypadku braku Rejestracji) i złożenia zamówienia drogą e-mailową lub telefoniczną. W przypadku złożenia
zamówienia drogą telefoniczną do skutecznego zawarcia umowy wymagane jest potwierdzenie
zamówienia drogą e-mailową. W obu przypadkach umowa zawierana jest na czas
nieoznaczony.
3.Rejestracja
– jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Klienta i/lub Klienta
Sklepu fizycznego Konta Klienta, dokonana z wykorzystaniem panelu
administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu
internetowego.
4.Konto
(Konto Klienta) – podstrona serwisu Sklepu internetowego, w ramach której
Klient i/lub Klient Sklepu fizycznego ma możliwość m.in. zarządzać danymi
osobowymi, otrzymywać: kupony rabatowe, informacje o innych akcjach
promocyjnych oraz marketingowych, powiadomienia o zmianie statusu Zamówienia
oraz Rezerwacji, wyrażać opinie na temat produktów oraz kontrolować i
zarządzać: stanem złożonych przez niego Zamówień oraz Rezerwacji, historią
zakupów w Sklepie fizycznym i/lub w Sklepie internetowym.
5.Rejestracja
w ramach Sklepu internetowego następuje poprzez zaakceptowanie formularza
rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu internetowego, po
wypełnieniu odpowiednich rubryk formularza.
6.Klient
po dokonaniu rejestracji ma możliwość korzystania z dodatkowych funkcjonalności
konta Klienta, które obejmują:
a)dostęp
do historii zakupów;
b)możliwość
korzystania z kuponów rabatowych, dedykowanych Klientowi;
c)możliwość korzystania z innych akcji promocyjnych oraz marketingowych dedykowanych Klientowi i/lub Klientowi Sklepu fizycznego.
7.Szczegółowe
zasady korzystania z kuponów rabatowych oraz warunki akcji promocyjnych i
marketingowych dedykowanych Klientowi będą określane w zakładce Konta Klienta
„Kupony rabatowe” lub Klient i/lub Klient Sklepu fizycznego zostanie
powiadomiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Konta Klienta.
8.Klient
Sklepu fizycznego, nieposiadający Konta Klienta może w każdym czasie dokonać
Rejestracji, a jeśli w trakcie nabywania towarów i/lub usług w Sklepie
fizycznym bezpośrednio u pracownika Sklepu fizycznego poda swój adres email,
bieżąca transakcja Klienta Sklepu fizycznego zostanie powiązana z podanym
adresem email i będzie widoczna na Koncie Klienta po dokonaniu Rejestracji
przez Klienta Sklepu fizycznego, w której użyje tego samego adresu e-mail jaki
podał w Sklepie fizycznym.
9.Zarejestrowanie
transakcji w Koncie Klienta oraz wyrażenie wszystkich zgód na przetwarzanie
danych osobowych w zakresie i w celu wskazanymi w Koncie Klienta umożliwia
korzystanie z funkcjonalności Konta Klienta. Jeśli Klient lub Klient Sklepu
fizycznego nie wyrazi zgód, o których mowa w zdaniu pierwszym nie będzie miał
możliwości korzystania z funkcjonalności Konta Klienta opisanej do momentu
wyrażenia wszystkich zgód – do tego czasu Kupony Rabatowe i/lub inne akcje
promocyjne oraz marketingowe będą widoczne na Koncie Klienta w formie
nieaktywnej, bez możliwości skorzystania. Wyrażenie zgód, o których mowa w
zdaniu pierwszym jest dobrowolne, ale konieczne dla obsługi funkcjonalności
Konta Klienta.
10.Sprzedawca
nie jest dostawcą usługi internetu ani dostawcą innych publicznie dostępnych
usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Klient
powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub
urządzenia końcowego, za pomocą którego możliwe jest dokonanie Zamówienia i/lub
Rezerwacji.
11.Klient
i/lub Klient Sklepu fizycznego zobowiązany jest w szczególności do:
a) korzystania
z Usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający jego
funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub
urządzeń;
b) korzystania
z Usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami
Regulaminu;
c) niedostarczania
i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,
d) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez uprawnionego pracownika Sprzedawcy.
12. Klient
ponosi wyłączną odpowiedzialność za czynności wykonane przez siebie w ramach Sklepu internetowego i/lub podczas dokonywania Zamówienia lub Rezerwacji za
pośrednictwem strony internetowej www.gruszka.biz lub e-mailowo i
telefonicznie.
13. Sprzedawca
może pozbawić Klienta i/lub Klienta Sklepu fizycznego prawa do korzystania ze Sklepu internetowego oraz dokonywania Zamówień i/lub Rezerwacji, jak również
może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego,
Konta Klienta lub Usług oferowanych w ramach Sklepu internetowego, ze skutkiem
natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta i/lub Klienta Sklepu fizycznego
Regulaminu, a w szczególności gdy Klient i/lub Klient Sklepu fizycznego:
a) podał
dane wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
b) dopuści
się naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów i/lub Klientów Sklepu fizycznego;
c) dopuści
się zachowań, które są niezgodne z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami
prawa;
d) narusza
zasady współżycia społecznego np. poprzez kilkakrotne dokonywanie Zamówień i
Rezerwacji produktów i ich kilkakrotne nieodbieranie, pod warunkiem, że
powyższe nie stanowi przypadków i udowodnionych zdarzeń losowych.
14. Osoba,
która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego na
podstawie postanowień ust. 14 nie może dokonać powtórnej Rejestracji bez
uprzedniej zgody Sprzedawcy.
§ 3.
REZERWACJA,
ZAMÓWIENIE, UMOWA SPRZEDAŻY
1.Zamówienie
– oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego i/lub drogą
telefoniczną, określające rodzaj i liczbę Produktu.
2.Produkt
– Towary i Usługi dodatkowe prezentowane w Sklepie internetowym Grzegorz
Gruszka „Gruszka”.
3.Towar –
rzecz ruchoma, której dotyczy Umowa sprzedaży.
4.Produkt
– Towary i Usługi dodatkowe prezentowane w Sklepie internetowym Grzegorz
Gruszka „Gruszka”.
5.Usługa
(Usługi) – usługa świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na zasadach
określonych w Regulaminie oraz za pośrednictwem Sklepu internetowego.
6.Umowa
sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny,
zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków
porozumiewania
się na odległość (w tym drogą telefoniczną) w Sklepie internetowym lub bez
korzystania ze środków porozumiewania się na odległość w Sklepie fizycznym.
7.Korzystanie
przez Klienta z możliwości dokonania Rezerwacji lub Zamówienia drogą
telefoniczną jest związane z koniecznością poniesienia przez niego kosztów
połączenia telefonicznego. Powyższe opłaty nie są pobierane przez Sprzedawcę
ale przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu
ustawy Prawo telekomunikacyjne, z którego usług korzysta Klient. Koszt połączeń
naliczany jest według taryf operatora usług telekomunikacyjnych, z których
korzysta Klient.
8.Informacje
o Produktach podane w Sklepie internetowym, w szczególności ich opisy,
parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, nie stanowią oferty handlowej w
rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego lecz zaproszenie do zawarcia umowy w
rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
9.Złożenie
zamówienia w sklepie internetowym oznacza zaakceptowanie postanowień
niniejszego regulaminu w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia.
10.Informacja
o cenie podawana na stronie www.gruszka.biz ma charakter wiążący od momentu
otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, potwierdzającej rezerwację lub
zakup. Cena
ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym lub
Sklepie
fizycznym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów. W
przypadku podania na stronie Sklepu internetowego błędnej ceny Klient zostanie
o tym poinformowany przed otrzymaniem powyższej wiadomości e-mail.
11.W
przypadku zawierania Umowy sprzedaży za pośrednictwem środków komunikowania
się na odległość i niepodania przez Klienta adresu e-mail cena ma charakter
wiążący
od momentu jej potwierdzenia przez Sprzedawcę w trakcie rozmowy telefonicznej z
Klientem.
12.Aby
dokonać rezerwacji produktu poprzez Sklep Internetowy, należy wejść na stronę
internetową www.gruszka.biz, dokonać wyboru Produktu dostępnego w Sklepie
internetowym i dokonać Rezerwacji tego Produktu, ze wskazaniem Sklepu
fizycznego, gdzie ma być zawarta Umowa sprzedaży podejmując kolejne czynności
techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje.
13.W celu
zawarcia Umowy sprzedaży Produktu na odległość poprzez Sklep internetowy należy
wejść na stronę internetową www.gruszka.biz, następnie dokonać wyboru Produktu
dostępnego w Sklepie internetowym i złożyć Zamówienie ze wskazaniem miejsca
dostawy Produktu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o
wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje.
14.Aby
dokonać Rezerwacji Produktu drogą telefoniczną, należy zadzwonić na odpowiedni numer (wskazany m.in. w treści aktualnych ogłoszeń reklamowych Sklepu lub na
stronie internetowej www.gruszka.biz ) i dokonać Rezerwacji tego Produktu ze wskazaniem
Sklepu fizycznego, gdzie ma być zawarta Umowa Sprzedaży, podejmując kolejne czynności
w oparciu o komunikaty i wskazówki podawane przez konsultanta Sklepu.
15.W celu
zawarcia Umowy sprzedaży Produktu drogą telefoniczną, należy zadzwonić na
odpowiedni numer (wskazany m.in. w treści aktualnych ogłoszeń reklamowych
Usługodawcy lub na stronie internetowej Sklepu internetowego), a następnie
dokonać wyboru tego Produktu i złożyć Zamówienie ze wskazaniem miejsca dostawy Produktu,
podejmując kolejne czynności w oparciu o komunikaty i wskazówki podawane przez konsultanta
Sklepu.
16.Dokonanie
telefonicznej rezerwacji produktu bądź jego zakupu, każdorazowo wymaga jego potwierdzenia
drogą e-mailową.
17.Rezerwacja
Produktu i złożenie skutecznego Zamówienia możliwe są po akceptacji niniejszego
Regulaminu.
18.Po
dokonaniu rezerwacji Produktu lub złożeniu Zamówienia, Klient – w przypadku
podania adresu e-mail – otrzymuje wiadomości e-mail, a w szczególności:
a)e-mail
będący potwierdzeniem wpłynięcia Rezerwacji lub Zamówienia do Sklepu
internetowego;
b)e-mail
o tytule „Rezerwacja nr XXXXXX/YYYY – potwierdzenie rezerwacji” zawierający
ostateczne potwierdzenie Rezerwacji lub „Zamówienie nr XXXXXX/YYYY –
potwierdzenie zamówienia” potwierdzające wszystkie istotne elementy Zamówienia.
E-mail ten może być poprzedzony próbą telefonicznego potwierdzenia Rezerwacji
lub Zamówienia. W przypadku, gdy w ciągu 3 (słownie: trzech) dni roboczych od
dnia wpłynięcia Rezerwacji lub Zamówienia, nie będzie
możliwe
zrealizowanie połączenia telefonicznego z Klientem, Rezerwacja lub Zamówienie
mogą zostać anulowane.
19. Klientowi
przysługuje prawo do rezygnacji z realizacji Zamówienia przed dniem otrzymania
wiadomości e-mail, o której mowa w ust.18. W powyższym terminie Klient jest
uprawniony do anulowania Zamówienia i/lub złożenia nowego. W tym celu należy skontaktować
się ze Sprzedawcą. Klientowi przysługuje prawo wglądu lub uzyskania informacji
telefonicznej w zakresie treści Zamówienia.
20. Ceny
Produktów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym
podatek VAT, cła, etc. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
a)w
przypadku dokonania rezerwacji produktu za pośrednictwem strony www.gruszka.biz
lub drogą telefoniczną i późniejszego jego zakupu w wybranym przez Klienta
Sklepie fizycznym– m.in. gotówką w momencie odbioru, kartą płatniczą, oraz
przelewem bankowym.
b)w
przypadku Umowy sprzedaży Produktu zawartej poprzez Sklep za pośrednictwem
strony internetowej www.gruszka.biz lub drogą telefoniczną – m.in. gotówką przy
odbiorze dostawy, przelewem bankowym lub poprzez płatność elektroniczną
realizowaną w serwisie rozliczeniowym. Możliwość korzystania z danego sposobu
płatności może być uzależniona od sposobu złożenia Zamówienia.
21. Zamówienie
produktu zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po zawarciu Umowy
sprzedaży.
22. W
przypadku złożenia Zamówienia, dostawa Towaru zostanie zrealizowana nie później
niż w terminie 14 (słownie: czternastu) dni licząc od dnia, w którym została
zawarta Umowa sprzedaży, o ile przy Towarze nie zaznaczono inaczej.
23. W
przypadku dokonania rezerwacji Produktu, Umowa sprzedaży w Sklepie fizycznym
może
zostać zawarta nie później niż w terminie podanym w treści wiadomości e-mail,
potwierdzającym rezerwację lub w trakcie rozmowy telefonicznej, o ile przy
Produkcie nie zaznaczono inaczej.
24. Sprzedawca
może dostarczyć zamówione Towary jedynie pod wskazany przez Klienta adres
znajdujący się na terenie Polski, transportem własnym, przesyłką kurierską lub
do wskazanego przez Klienta paczkomatu. Koszty dostawy i ewentualne koszty
dodatkowe zostaną wyraźnie wskazane podczas procesu Rezerwacji Towaru lub w
czasie składania Zamówienia.
25. Informacja
o dostępności Produktu jest zapewniana każdorazowo przy danym Produkcie na
stronie Sklepu internetowego lub w trakcie rozmowy telefonicznej.
26. W
celu realizacji Rezerwacji lub Zamówienia, Klient jest zobowiązany do podania
wszystkich niezbędnych danych umożliwiających ich realizację, tj. imienia i
nazwiska, adresu (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym),
numeru telefonu kontaktowego lub innych danych wskazanych przez Sprzedawcę za
pośrednictwem strony internetowej Sklepu lub w trakcie rozmowy telefonicznej.
27. Produkty
zostaną zarezerwowane, a Zamówienie zrealizowane, pod warunkiem, że
zarezerwowane lub zamówione Produkty będą dostępne. W przypadku niedostępności
danego Produktu, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o anulowaniu
Rezerwacji lub Zamówienia z powodu braku Produktów lub o konieczności dłuższego oczekiwania na
realizację Rezerwacji lub Zamówienia z prośbą o potwierdzenie woli dalszej ich
realizacji.
W
przypadku braku Produktu lub braku woli Klienta dalszej realizacji Zamówienia
lub Rezerwacji, Klient otrzyma niezwłocznie zwrot uiszczonych przez siebie opłat.
28. Termin
realizacji Zamówienia zostanie potwierdzony w wiadomości e-mail, lub w trakcie
rozmowy telefonicznej.
29. Przy
odbiorze przesyłki z zamówionym towarem, Klient powinien sprawdzić przesyłkę i
w przypadku stwierdzenia:
a) uszkodzenia
mechanicznego zawartości przesyłki;
b) niekompletności
przesyłki,
c) niezgodności
zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Klient
jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku prosimy o
niezwłoczne powiadomienie Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji w celu
przygotowania nowej dostawy.
§ 4.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Klient
może odstąpić od umowy sprzedaży Produktów zawartej na odległość bez podania
przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 10 (słownie:
dziesięciu) dni roboczych. Wskazany termin liczony jest od dnia, w którym nastąpiło
wydanie Klientowi towaru.
2. Powyższe
uprawnienie może zostać zrealizowane przez Klienta poprzez przesłanie
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na adres: Grzegorz Gruszka
„Gruszka” z siedzibą zakładu głównego w Kostomłotach Drugich przy ul.
Kieleckiej 26 A, 26-085 Miedziana Góra lub na adres e-mail: sklep@gruszka.biz.
3. Wzór
oświadczenia o odstąpieniu od umowy zostanie na każde żądanie Klienta przesłany
drogą e-mailową.
4. W
przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Produktów zawartej na odległość, umowa
jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co
strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot wzajemnych świadczeń powinien nastąpić
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (słownie: czternastu)dni roboczych liczonych
od dnia odstąpienia od umowy.
5. Towar
powinien być zwrócony na adres: Grzegorz Gruszka „Gruszka” z siedzibą zakładu
głównego w Kostomłotach Drugich przy ul. Kieleckiej 26 A, 26-085 Miedziana
Góra.
6. Koszt
opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient.
7. Prawo
odstąpienia od umowy nie przysługuje w następujących przypadkach:
a) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
informatycznych
nośnikach
danych po usunięciu przez Klienta ich oryginalnego opakowania;
b) umów
dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od
ruchu
cen na
rynku finansowym;
c)świadczeń
o indywidualnych właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez
niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
d)świadczeń,
które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot
ulega szybkiemu zepsuciu.
§ 5.
NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
1.Sprzedawca
odpowiada wobec Klienta za niezgodność z umową sprzedaży Towaru zakupionego
przez Klienta, w zakresie określonym ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz.U. z 2002 Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
2.W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Klienta jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r. Nr 22, poz.271 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
3. Sprzedawca
nie jest producentem Towarów. Reklamacje, z tytułu niezgodności Towarów z Umową
sprzedaży można składać pisemnie bezpośrednio w Sklepie fizycznym Grzegorz Gruszka „Gruszka” z siedzibą zakładu głównego w Kostomłotach Drugich przy ul.
Kieleckiej 26 A, 26-085 Miedziana Góra a w przypadku roszczeń z tytułu gwarancji
producenta bezpośrednio w autoryzowanych serwisach wskazanych w karcie
gwarancyjnej Towaru. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z
warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Dodatkowych informacji o
sposobie odsyłania reklamowanego towaru i składaniu reklamacji udziela konsultant Sprzedawcy pod numerem
telefonu wskazanym na stronie www.gruszka.biz.
§ 6.
REKLAMACJE DOTYCZĄCE
FUNKCJONOWANIA SKLEPU
1.Sprzedawca
podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu
internetowego w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i
zobowiązuje się niezwłocznie usunąć nieprawidłowości jakie zostały zgłoszone
przez Klientów i/lub Klientów Sklepu fizycznego.
2.Uprawnienie
w zakresie złożenia reklamacji, o którym mowa w treści niniejszego rozdziału
przysługuje Klientowi i/lub Klientowi Sklepu fizycznego w zakresie
nieprawidłowości, usterek lub przerw w funkcjonowaniu serwisu Sklepu
internetowego.
3.W
trakcie korzystania ze Sklepu Klient i/lub Klient Sklepu fizycznego może
powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach, usterkach lub przerwach
w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego oraz o niewłaściwej jakości usług
Sklepu.
4.Nieprawidłowości
związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient i/lub Klient Sklepu fizycznego może
zgłaszać pisemnie na adres: Grzegorz Gruszka „Gruszka” z siedzibą zakładu
głównego w Kostomłotach Drugich przy ul. Kieleckiej 26 A, 26-085 Miedziana
Góra.
5.Klientowi
i/lub Klientowi Sklepu fizycznego przysługuje prawo do złożenia reklamacji w
terminie 1 (jednego) miesiąca kalendarzowego licząc od dnia, w którym doszło do
nieprawidłowości w funkcjonowaniu Sklepu. Reklamację złożoną po upływie terminu
określonego w zdaniu pierwszym, pozostawia się bez rozpoznania, o czym
Sprzedawca niezwłocznie powiadamia Klienta i/lub Klient Sklepu fizycznego, co
jednak nie uchybia
ogólnie obowiązującym przepisom prawa.
6.Reklamacja
zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie nie dłuższym niż 30 (słownie:
trzydzieści) dni od daty złożenia.
7.Za datę
złożenia reklamacji uznaje się datę doręczenia Sprzedawcy reklamacji.
8.W
reklamacji Klient i/lub Klient Sklepu fizycznego powinien podać swoje imię i
nazwisko,
adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z
funkcjonowaniem Sklepu internetowego.
9.O
wynikach rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta
i/lub Klient Sklepu fizycznego.
§ 7.
ODPOWIEDZIALNOŚC
1.Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia
techniczne, w tym szybkość przesyłu danych, występujące w sprzęcie
komputerowym, urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz
infrastrukturze telekomunikacyjnej, z którego korzysta Klient i/lub Klient
Sklepu fizycznego, a które uniemożliwiają Klientowi i/lub Klient Sklepu
fizycznego poprawne korzystanie ze Sklepu internetowego i oferowanych za jego
pośrednictwem usług.
2.Klient
i/lub Klient Sklepu fizycznego jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie
technicznej zgodności pomiędzy wykorzystywanym przez siebie w celu korzystania
ze Sklepu sprzętem komputerowym lub urządzeniem końcowym oraz systemem
teleinformatycznym lub telekomunikacyjnym, a Sklepem internetowym.
3.Klient
i/lub Klient Sklepu fizycznego ponosi odpowiedzialność za działania lub
zaniechania innego podmiotu, któremu umożliwia korzystanie z własnego Konta
Klienta, tak jak za działania lub zaniechania własne.
4.Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu internetowego
przez Klienta i/lub Klient Sklepu fizycznego w sposób sprzeczny z obowiązującym
prawem, postanowieniami Regulaminu lub przyjętymi w tym zakresie zwyczajami.
5.Sprzedawca
zastrzega sobie ponadto możliwość zawieszenia lub zakończenia świadczenia usług
w Sklepie internetowym, w szczególności z uwagi na konieczność konserwacji,
przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej, w przypadku gdy nie naruszy to praw
Klienta i/lub Klienta Sklepu fizycznego.
§ 8.
POZOSTAŁE PRAWA I OBOWIĄZKI
1.Każda
ze Stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym
czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez
drugą Stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniższych.
2.Klient
i/lub Klient Sklepu fizycznego, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o
świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne usunięcie Konta,
polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia albo zgłoszenie żądania usunięcia konta do
Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia konta do Sprzedawcy
rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 14 (słownie:
czternastu) dni.
3.Sprzedawca,
chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poinformuje
Klienta i/lub Klient Sklepu fizycznego na adres e-mail podany podczas
Rejestracji, w terminie 14 (słownie: czternastu) dni przed planowaną datą
usunięcia Konta Klienta.
4.Sprzedawca
ma prawo odstąpić od świadczenia Usługi w trybie natychmiastowym, w przypadku
naruszenia przez Klienta i/lub Klient Sklepu fizycznego postanowień niniejszego
Regulaminu oraz w wyniku bezskutecznego wezwania Klienta i/lub Klient Sklepu
fizycznego do zaprzestania ww. naruszeń w terminie 1 (słownie: jednego) dnia roboczego.
5.Klient
lub Klient Sklepu fizycznego może w każdym czasie zrezygnować z funkcjonalności
Konta Klienta składając stosowne oświadczenie za pośrednictwem Konta Klienta.
Rezygnacja następuje ze skutkiem złożenia takiego oświadczenia Sprzedawcy. Rezygnacja z
funkcjonalności Konta Klienta nie powoduje zamknięcia Konta Klienta.
Usługodawca zapewnia mechanizm elektroniczny umożliwiający archiwizację w formie plików PDF
danych Klienta lub Klient Sklepu fizycznego zgromadzonych w Koncie Klienta.
§ 9.
ZAMIESZCANIE ORAZ UDOSTĘPNIANIE
TREŚCI W RAMACH
SERWISU www
1.Treść
(Treści) – treści i obiekty multimedialne (np. informacje, dane, pliki
graficzne, elementy graficzne, zdjęcia lub filmy) w tym utwory w rozumieniu Ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są
zamieszczane w Sklepie internetowym, m.in. poprzez zawarcie odesłania
internetowego „linku” do innej strony internetowej.
2.Zamieszczając
Treści oraz udostępniając je Klient i/lub Klient Sklepu fizycznego dokonuje
dobrowolnego rozpowszechniania Treści. Usługodawca nie jest dostawcą treści, a
jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby
teleinformatyczne.
3.Sprzedawca
oświadcza, że:
a)jest
uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej
i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio – utworów, przedmiotów praw własności
przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które
składają się na ofertę Sklepu;
b)jest
uprawniony do oznaczania ww. utworów tytułami oraz nazwiskami lub nazwami
wykonawców;
c)umieszczenie
oraz udostępnienie w ramach serwisu Sklepu danych osobowych, wizerunku oraz
informacji, dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny
oraz za zgodą osób, których one dotyczą;
4. Klient
i/lub Klient Sklepu fizycznego nie jest uprawniony do:
a)zamieszczania
w ramach serwisu Sklepu danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania
wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby
trzeciej;
b)zamieszczania
w ramach Serwisu Treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.
5.Klient
i/lub Klient Sklepu fizycznego ponosi wyłączną odpowiedzialność za charakter
zamieszczonych przez siebie Treści. W szczególności nie mogą one naruszać dóbr
osobistych i praw osób trzecich (w tym osób prawnych), a także postanowień
niniejszego Regulaminu oraz przepisów obowiązującego prawa.
10.W razie powzięcia przez osobę trzecią informacji o fakcie zamieszczenia w Serwisie Treści naruszających postanowienia niniejszego Regulaminu, powinna ona niezwłocznie zgłosić taki fakt, kontaktując się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail sklep@gruszka.biz lub Grzegorz Gruszka „Gruszka” z siedzibą zakładu głównego w Kostomłotach Drugich przy ul. Kieleckiej 26 A, 26-085 Miedziana Góra.
6.Klient
i/lub Klient Sklepu fizycznego, poprzez zamieszczenie Treści, wyraża tym samym
zgodę na wykorzystanie ich przez osoby trzecie, w zakresie ich dozwolonego
użytku osobistego.
7.Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do modyfikowania tych Treści oraz ich usuwania, co do
których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów
stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu,
obowiązujących przepisów prawa lub uszczerbek dla dobrego imienia Sprzedawcy.
8.Zamieszczane
przez Klienta treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy oraz nie powinny być
utożsamiane z jego działalnością.
9.W przypadku gdy w wyniku zawarcia przez Klienta i/lub Klienta Sklepu fizycznego w ramach serwisu Sklepu danej Treści dojdzie do naruszenia praw osób trzecich lub przepisów obowiązującego prawa, w tym m.in. praw osób uprawnionych autorsko lub z tytułu praw pokrewnych i praw własności przemysłowej, przez Klienta i/lub Klienta Sklepu fizycznego lub Sprzedawcę działającego w zaufaniu do oświadczeń Klienta i/lub Klienta Sklepu fizycznego złożonych poprzez akceptację niniejszego Regulaminu, Klient i/lub Klient Sklepu fizycznego jest zobowiązany do pełnego pokrycia szkody poniesionej w związku z tym naruszeniem przez Usługodawcę.
§ 10.
SPORY
1.Rozstrzyganie
ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem lub Klientem
Sklepu fizycznego, zostaje poddane sądom właściwym ze względu na siedzibę
Sprzedawcy Kostomłoty Drugie ul. Kieleckiej 26 A, 26-085 Miedziana Góra.
2.Uznanie
poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem
za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność
pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia
zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia
i całego Regulaminu.
3.Umowa
sprzedaży Produktów może być zawarta tylko i wyłącznie w języku polskim. W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności
Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) oraz ustawy o prawie autorskim
i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst jedn. z dnia 17 maja 2006
r. – Dz.U. 2006 Nr 90, poz. 631).
4.Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie internetowej
Sklepu z zastrzeżeniem, że Zamówienia złożone lub Rezerwacje dokonane przed
wejściem w życie tych zmian będą realizowane za zasadach dotychczasowych. W przypadku Klientów
lub Klientów Sklepu fizycznego, którzy dokonali Rejestracji zostaną oni
powiadomieni o zmianach oraz możliwości ich akceptacji przy pierwszym logowaniu w Sklepie
Internetowym licząc od chwili wejścia w życie tych zmian. Odmowa akceptacji zmiany
Regulaminu jest równoznaczna z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną.
5.Aktualny
Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Sklepu oraz dostarczany
nieodpłatnie Klientowi lub Klientowi Sklepu fizycznego (drogą elektroniczną) na
każde jego żądanie.
6.Regulamin
wchodzi w życie z dniem 2.10.2014 r.